Narkoblues

After viewing, ask students to explain moments in an adolescent’s life that could cause stress. Explain the notion of physical vs. psychological addiction. Have students write about themselves; do they identify with the main character? Have students, in smaller groups, research the different common drugs and the dangers of using them, as well as the benefits of exercise and endorphins for stress relief and management. Explore other forms of addiction with the students.

Les évaluations professionnelles et les guides pédagogiques sont réservées aux abonnés CAMPUS.

CAMPUS

Des fonctionnalités conçues spécialement pour les profs!

En savoir plus   Déjà abonnés? Connectez-vous.

Commentaires

Discussion Veuillez vous connecter pour ajouter votre commentaire
Vous n'êtes pas membre? Cliquez ici

Générique du film

réalisateur
Bretislav Pojar
Ivan Vit
producteur
Michal Podhradsky
Thérèse Descary
scénario
Bretislav Pojar
caméra
Ivan Vit
son
Ivo Spalj
mixage
Ivo Spalj
montage
Vera Benesova
montage sonore
Vera Benesova
animation
Alfons Mensdorff-Pouilly
Frantisek Vasa
musique
Jiri Chlumecky

Trouvez des films semblables