L’ONF s’engage à respecter votre vie privée

Nous utilisons des témoins de navigation afin d’assurer le bon fonctionnement du site, ainsi qu’à des fins publicitaires.

Si vous ne souhaitez pas que vos informations soient utilisées de cette manière, vous pouvez modifier les paramètres de votre navigateur avant de poursuivre votre visite.

En savoir plus
PASSER

Ajouter ce code à votre site

Largeur de la vidéo :

par Réinitialiser

Making Movie History: Monique Mercure

2013 6 min
À venir prochainement

From Festin des morts (Dansereau, 1965) to Naked Lunch (Cronenberg, 1991), Monique Mercure has played an astonishing range of roles, both large and small, with distinctive intensity and character. Launching her career at a time when the profession of film actress was hardly recognized in Quebec, she quietly established her powerful presence. Her friend Claude Jutra cast her in À tout prendre (1963), and Deux femmes en or (Fournier, 1970) would consolidate her popularity. Winning the Best Actress Award at Cannes for her extraordinary performance in J.A. Martin photographe (Beaudin, 1976), she went on to work with the biggest names …

Désolé, ce contenu n’est pas accessible dans votre pays.
Votre location se termine le
None
Vous avez déjà acheté ce film.
Téléchargez-le à partir de Mes achats.
Non offert
CAMPUS
Making Movie History: Monique Mercure

Détails

From Festin des morts (Dansereau, 1965) to Naked Lunch (Cronenberg, 1991), Monique Mercure has played an astonishing range of roles, both large and small, with distinctive intensity and character. Launching her career at a time when the profession of film actress was hardly recognized in Quebec, she quietly established her powerful presence. Her friend Claude Jutra cast her in À tout prendre (1963), and Deux femmes en or (Fournier, 1970) would consolidate her popularity. Winning the Best Actress Award at Cannes for her extraordinary performance in J.A. Martin photographe (Beaudin, 1976), she went on to work with the biggest names in Quebec film--Jutra again, Labrecque, Poirier, Pool, Lepage, Aubert--crossing generational and linguistic divides. In La brunante (2007), she reunited with director Fernand Dansereau, reprising the role of Madeleine 40 years after she first played the character in Ça n'est pas le temps des romans.

This interview is part of Making Movie History: A Portrait in 61 Parts.

  • None
    Denys Desjardins
  • recherchiste
    Denys Desjardins
  • entrevues
    Denys Desjardins
  • réalisation
    Denys Desjardins
  • montage
    Denys Desjardins
  • producteur
    Johanne Bergeron
  • coordination
    Marion Duhaime-Morissette
  • recherche photographique
    Marion Duhaime-Morissette
  • obtention des droits
    Claire Bourbonnais
    Sylvia Mezei
  • archives
    Yvon Larocque
    Claude Lord
  • conservation
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • laboratoire
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • sweetning
    Luc Papineau
  • musique originale
    Luc Papineau
  • montage additionnel
    Babalou Hamelin
  • montage en ligne
    Denis Gathelier
  • traitement de l'image
    Mélanie Bouchard
  • agent, marketing
    Geneviève Bérard
  • assistant de production au marketing
    Catherine Benoît
  • administrateur de studio
    Sia Koukoulas
    Manon Provencher
  • coordonnateur de production
    Hélène Regimbal
    Dominique Brunet
  • adjoint administratif
    Perrine Bral
    Sophie Dupuis
    Lise Lévesque
  • coordonnateur technique
    Richard Cliche
  • direction programme français
    Monique Simard

Vivez l'expérience ONF sur l'appareil de votre choix.