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The Colour of Beauty

2010 16 min
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Renee Thompson is trying to make it as a top fashion model in New York. She's got the looks, the walk and the drive. But she’s a black model in a world where white women represent the standard of beauty. Agencies rarely hire black models. And when they do, they want them to look “like white girls dipped in chocolate.” The Colour of Beauty is a shocking short documentary that examines racism in the fashion industry. Is a black model less attractive to designers, casting directors and consumers? What is the colour of beauty? This film is part of the …

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Cette œuvre traite d'un sujet controversé. Pour public averti.
The Colour of Beauty

Détails

Renee Thompson is trying to make it as a top fashion model in New York. She's got the looks, the walk and the drive. But she’s a black model in a world where white women represent the standard of beauty. Agencies rarely hire black models. And when they do, they want them to look “like white girls dipped in chocolate.”

The Colour of Beauty is a shocking short documentary that examines racism in the fashion industry. Is a black model less attractive to designers, casting directors and consumers? What is the colour of beauty?

This film is part of the Work For All series, produced by the National Film Board of Canada, with the participation of Human Resources and Skills Development Canada.

Cette œuvre traite d'un sujet controversé. Pour public averti.
  • réalisateur
    Elizabeth St. Philip
  • producteur
    Alexandra Yanofsky
  • None
    Aisling Chin-Yee
    Marie-France Côté

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Éducation

Âge 11 à 17 ans

Diversité - Études noires
Médias - Image corporelle
Santé/Formation personnelle - Carrières et éducation
Économie domestique/Étude de la famille - Féminisme

En équipes, les élèves suggèrent cinq ou six métiers ou professions. Ces métiers nécessitent-ils certaines qualités innées? Discutez : bien que le film n’aborde pas la question des mannequins noirs du point de vue du lectorat, quel en est l’effet sur l’image que les femmes se font d’elles-mêmes? Les élèves choisissent une publicité présentée sur Internet ou à la télé et rédigent un paragraphe analytique précisant la nature du public cible – homme ou femme, revenu, âge et autres caractéristiques. Placement de produit : qui regarde l’émission?
The Colour of Beauty
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