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Places to Gather and Learn

2018 10 min
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A day in the lives of Indigenous students at N’Swakamok Alternative School, Places to Gather and Learn emphasizes the value and necessity of Indigenous alternative and community spaces. This short follows students as they learn and share their stories, aspirations, obstacles and accomplishments. Run in partnership with the N’Swakamok Indigenous Friendship Centre, and as a satellite of Sudbury Secondary School, N’Swakamok Alternative School offers students a supportive and culturally activated space to gain life skills as they pursue their academic and personal goals.

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CAMPUS
Places to Gather and Learn
  • Urban.Indigenous.Proud
    Urban.Indigenous.Proud is a film project partnership between the Ontario Federation of Indigenous Friendship Centres and the National Film Board of Canada. Taking a community-driven approach, the OFIFC and the NFB produced five short documentaries by Indigenous filmmakers who set out to explore urban Indigenous culture and lived experiences in five Friendship Centre communities.

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Détails

A day in the lives of Indigenous students at N’Swakamok Alternative School, Places to Gather and Learn emphasizes the value and necessity of Indigenous alternative and community spaces.  This short follows students as they learn and share their stories, aspirations, obstacles and accomplishments. Run in partnership with the N’Swakamok Indigenous Friendship Centre, and as a satellite of Sudbury Secondary School, N’Swakamok Alternative School offers students a supportive and culturally activated space to gain life skills as they pursue their academic and personal goals.

  • écriture
    Darlene Naponse
  • réalisateur
    Darlene Naponse
  • producteur
    Sarah Charles-DeCarlo
    Lea Marin
  • producteur exécutif
    André Picard
    Anita Lee
  • producteur associé
    Kate Vollum
  • directeur de la photographie
    Bradley Trudeau
  • preneur de son
    Tammy Lin Foreman
  • monteur
    Ryan Mariotti
  • montage son
    Ian Gomes
  • assistance à la caméra
    Jacob White
  • administrateur
    Isabelle Limoges
  • coordonnateur de production
    Gabrielle Dupont
  • coordonnateur technique
    Daniel Lord
    Kevin Riley
    Max Wolfond
  • directeur, Développement des affaires, Programme institutionnel
    Julie Huguet
  • coordonnateur, Programme institutionnel
    Marcia Seebaran
  • gestionnaire des opérations
    Mark Wilson
  • superviseur de production
    Marcus Matyas
  • assistant monteur
    William Mitchell
  • montage en ligne
    Denis Pilon
  • mixage
    Geoffrey Mitchell
  • None
    Mélanie Bouchard
    Cynthia Ouellet
    Jacques-Bertrand Simard
  • technicien
    Isabelle Painchaud
    Patrick Trahan
    Pierre Dupont
  • agent, marketing
    Charles Pease
    Kelly Fox
    Jane Gutteridge
  • agent de publicité
    Jennifer Mair
  • agent, réseautage
    Donna Cowan
  • services juridiques
    Christian Pitchen
  • conception des titres
    Aimée Rochard
  • participant
    Kirsten Baker-Nelson
    Deion Faries
    Jennifer Therrien
    Katrina Trudeau
    Cassandra Trudeau-Dominic
    Shawnee Trudeau-Zacharie
    Maliyah Walton
    Shad Walton
    Ashlyn Wemigwans
    Heather Wemigwans

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Éducation

Âge 12 à 18 ans

Sciences humaines - Enjeux contemporains
Études autochtones - Enjeux et défis contemporains
Études autochtones - Histoire/Politique
Études autochtones - Identité/Société

Ce documentaire peut inspirer des recherches, des discussions ou des projets et servir d’outil pour approfondir les connaissances sur les Premières Nations, les Inuits et les Métis en milieu urbain. Pourquoi le système d’éducation devrait-il être tenu responsable de la promotion du racisme envers les membres des Premières Nations, les Inuits et les Métis, qui est souvent à l’origine de taux de décrochage scolaire élevés? Quelle est la corrélation entre, d’une part, les taux de décrochage et, d’autre part, les enseignants et enseignantes et les systèmes d’éducation centrés sur la colonisation? L’intégration des connaissances fondamentales des Premières Nations, des Inuits et des Métis aux programmes scolaires peut-elle favoriser la compréhension de leurs cultures et un sentiment d’appartenance chez tous les élèves? Comment la création d’un sentiment d’appartenance favorise-t-elle la résilience et l’épanouissement? Pourquoi l’éducation de proximité est-elle nécessaire dans les écoles? Les enseignantes et enseignants en formation et en exercice devraient-ils être tenus de suivre un cours sur la pédagogie autochtone contextualisée et antiraciste?