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par Réinitialiser

Three Thousand

2017 14 min
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In this short film, Inuk artist Asinnajaq plunges us into a sublime imaginary universe—14 minutes of luminescent, archive-inspired cinema that recast the present, past and future of her people in a radiant new light. Diving into the NFB’s vast archive, she parses the complicated cinematic representation of the Inuit, harvesting fleeting truths and fortuitous accidents from a range of sources—newsreels, propaganda, ethnographic docs, and work by Indigenous filmmakers. Embedding historic footage into original animation, she conjures up a vision of hope and beautiful possibility.

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In this short film, Inuk artist Asinnajaq plunges us into a sublime imaginary universe—14 minutes of luminescent, archive-inspired cinema that recast the present, past and future of her people in a radiant new light.

Diving into the NFB’s vast archive, she parses the complicated cinematic representation of the Inuit, harvesting fleeting truths and fortuitous accidents from a range of sources—newsreels, propaganda, ethnographic docs, and work by Indigenous filmmakers. Embedding historic footage into original animation, she conjures up a vision of hope and beautiful possibility.

  • écriture
    Asinnajaq
  • réalisateur
    Asinnajaq
  • animateur
    Jonathan Ng
    Patrick Defasten
  • None
    Asinnajaq
    Karla Baumgardner
    Jean-François Laprise
  • monteur
    Annie Jean
  • musique originale
    Olivier Alary
  • chant de gorge
    Tanya Tagaq
    Celina Kalluk
  • chanteur
    Asinnajaq
  • conception sonore
    Catherine Van Der Donckt
  • montage sonore
    Catherine Van Der Donckt
  • conseiller au son
    Benoît Dame
  • illustrations
    Naluturuk Weetaluktuk
    Tanya Innaarulik
  • recherchiste
    Asinnajaq
  • consultant
    Alethea Arnaquq-Baril
    Tanya Tagaq
    Geronimo Inutiq
    Judith Gruber-Stitzer
  • monteur en ligne
    Yannick Carrier
  • chef de coordination et soutien aux projets
    Pierre Ferlatte
  • chef, Ressources techniques
    Steve Hallé
  • technicien montage numérique
    Pierre Dupont
    Isabelle Painchaud
    Patrick Trahan
  • directeur technique, animation
    Éloi Champagne
  • coordonnateur, animation technique
    Randall Finnerty
  • ré-enregistrement
    Geoffrey Mitchell
  • prise de son au bruitage
    Geoffrey Mitchell
  • conseils - voix
    Alanis Obomsawin
    Jobie Weetaluktuk
  • traduction
    Jobie Weetaluktuk
    Mylène Augustin
  • agent, marketing
    Amanda Laukys
  • agent de publicité
    Pat Dillon
  • coordonnateur principal de production
    Camila Blos
    Isabelle Limoges
  • coordonnateur de production
    Christine Williams
  • administrateur de programme
    Leslie Anne Poyntz
    Camila Blos
  • producteur
    Kat Baulu
  • producteur exécutif
    Annette Clarke
  • directeur exécutif
    Michelle van Beusekom

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Éducation

Âge 12 à 18 ans

Domaine des arts - Arts plastiques
Géographie - Arctique
Études autochtones - Identité/Société
Études autochtones - Les arts

Ce court métrage visuellement poétique relie le passé et le présent des Inuits et pourrait inspirer une réflexion créative sur le thème d’un bel avenir. Quelles sortes d’émotions évoque le contraste entre le réalisme des images d’archives et la fluidité des images abstraites? En quoi le film peut-il constituer une vision d’espoir pour les Inuits et la société canadienne dans son ensemble? Quels sont les nombreux thèmes d’apprentissage à approfondir dans le film (par exemple, les attelages de chiens de traîneau, les rations alimentaires, la récolte d’aliments traditionnels et les histoires d’aurores boréales)? Choisissez une scène et plongez plus profondément dans le contexte du présent et du passé des Inuits. Pourquoi est-il impératif de créer des visions et des initiatives qui inspirent l’espoir? 

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