L’ONF s’engage à respecter votre vie privée

Nous utilisons des témoins de navigation afin d’assurer le bon fonctionnement du site, ainsi qu’à des fins publicitaires.

Si vous ne souhaitez pas que vos informations soient utilisées de cette manière, vous pouvez modifier les paramètres de votre navigateur avant de poursuivre votre visite.

En savoir plus
PASSER

Ajouter ce code à votre site

Largeur de la vidéo :

par Réinitialiser

Making Movie History: Michèle Cournoyer

2013 6 min
À venir prochainement

Michèle Cournoyer came to the NFB with a background in the fine arts. During the 1970s, she made her own independent shorts, including a striking experimental collage films. Arriving at the NFB in the early 1990s, she would make inventive use of the rotoscope, a technique that allows animators to draw over live-action footage. She turned to a new medium with The Hat (1999), a work executed in ink. Rendered in minimalist black and white, the film addressed the difficult visual metaphors. The Hat won worldwide acclaim-and Cournoyer went on to tackle similarly challenging subjects with Accordion (2004) and the …

Désolé, ce contenu n’est pas accessible dans votre pays.
Votre location se termine le
None
Vous avez déjà acheté ce film.
Téléchargez-le à partir de Mes achats.
Non offert
CAMPUS
Making Movie History: Michèle Cournoyer

Détails

Michèle Cournoyer came to the NFB with a background in the fine arts. During the 1970s, she made her own independent shorts, including a striking experimental collage films. Arriving at the NFB in the early 1990s, she would make inventive use of the rotoscope, a technique that allows animators to draw over live-action footage. She turned to a new medium with The Hat (1999), a work executed in ink. Rendered in minimalist black and white, the film addressed the difficult visual metaphors. The Hat won worldwide acclaim-and Cournoyer went on to tackle similarly challenging subjects with Accordion (2004) and the chilling Robes of War (2008). Mastering the art of film without words, she has left us speechless.

This interview is part of Making Movie History: A Portrait in 61 Parts.

  • None
    Denys Desjardins
    Claire Bourbonnais
    Sylvia Mezei
    Catherine Benoît
  • recherche
    Denys Desjardins
  • entrevues
    Denys Desjardins
  • réalisation
    Denys Desjardins
  • montage image
    Denys Desjardins
  • producteur
    Johanne Bergeron
  • participation
    Michèle Cournoyer
  • coordination
    Marion Duhaime-Morissette
  • recherche photographique
    Marion Duhaime-Morissette
  • archives
    Yvon Larocque
    Claude Lord
  • conservation
    Johanne St-Amant
  • laboratoire
    Johanne St-Amant
  • sweetning
    Luc Papineau
  • musique originale
    Luc Papineau
  • montage sonore supplémentaire
    Babalou Hamelin
  • montage en ligne
    Denis Gathelier
  • traitement image
    Mélanie Bouchard
  • agent, marketing
    Geneviève Bérard
  • administrateur
    Sia Koukoulas
    Manon Provencher
  • coordonnateur de production
    Hélène Regimbal
    Dominique Brunet
  • adjoint administratif
    Perrine Bral
    Sophie Dupuis
    Lise Lévesque
  • coordonnateur technique
    Richard Cliche
  • direction programme français
    Monique Simard

Vivez l'expérience ONF sur l'appareil de votre choix.