L’ONF s’engage à respecter votre vie privée

Nous utilisons des témoins de navigation afin d’assurer le bon fonctionnement du site, ainsi qu’à des fins publicitaires.

Si vous ne souhaitez pas que vos informations soient utilisées de cette manière, vous pouvez modifier les paramètres de votre navigateur avant de poursuivre votre visite.

En savoir plus
PASSER

Ajouter ce code à votre site

Largeur de la vidéo :

par Réinitialiser

Making Movie History: Michel Brault

2013 7 min
À venir prochainement

Back in 1947, while still making amateur movies with Claude Jutra, could Brault have known that he would mark film history? His defiant experimentalism shook things up at the NFB, and films like Les raquetteurs (1958) would launch an irreversible movement. Alongside US filmmakers such as Richard Leacock, the young Québécois was at the forefront of the Direct Cinema revolution--and his "walking camera" would influence Jean Rouch. He collaborated with Pierre Perrault and the inhabitants of Île-aux-Coudres on the landmark film Pour la suite du monde (1963), a key moment in vérité cinema. Restlessly creative, Brault continued investigating both reality …

Désolé, ce contenu n’est pas accessible dans votre pays.
Votre location se termine le
None
Vous avez déjà acheté ce film.
Téléchargez-le à partir de Mes achats.
Non offert
CAMPUS
Making Movie History: Michel Brault

Détails

Back in 1947, while still making amateur movies with Claude Jutra, could Brault have known that he would mark film history? His defiant experimentalism shook things up at the NFB, and films like Les raquetteurs (1958) would launch an irreversible movement. Alongside US filmmakers such as Richard Leacock, the young Québécois was at the forefront of the Direct Cinema revolution--and his "walking camera" would influence Jean Rouch. He collaborated with Pierre Perrault and the inhabitants of Île-aux-Coudres on the landmark film Pour la suite du monde (1963), a key moment in vérité cinema. Restlessly creative, Brault continued investigating both reality and fiction. His own feature, Les ordres (1974), honoured at Cannes, remains ingrained in Quebec's collective memory, as does his cinematography in legendary films like Mon oncle Antoine and Les bons débarras. It is impossible to imagine Quebec cinema without him. Michel Brault died in 2013 at the age of 85.

This interview is part of Making Movie History: A Portrait in 61 Parts.

  • None
    Denys Desjardins
  • recherchiste
    Denys Desjardins
  • entrevues
    Denys Desjardins
  • réalisation
    Denys Desjardins
  • montage
    Denys Desjardins
  • producteur
    Johanne Bergeron
  • coordination
    Marion Duhaime-Morissette
  • recherche photographique
    Marion Duhaime-Morissette
  • obtention des droits
    Claire Bourbonnais
    Sylvia Mezei
  • archives
    Yvon Larocque
    Claude Lord
  • conservation
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • laboratoire
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • sweetning
    Luc Papineau
  • musique originale
    Luc Papineau
  • montage additionnel
    Babalou Hamelin
  • montage en ligne
    Denis Gathelier
  • traitement de l'image
    Mélanie Bouchard
  • agent, marketing
    Geneviève Bérard
  • assistant de production au marketing
    Catherine Benoît
  • administrateur de studio
    Sia Koukoulas
    Manon Provencher
  • coordonnateur de production
    Hélène Regimbal
    Dominique Brunet
  • adjoint administratif
    Perrine Bral
    Sophie Dupuis
    Lise Lévesque
  • coordonnateur technique
    Richard Cliche
  • direction programme français
    Monique Simard

Vivez l'expérience ONF sur l'appareil de votre choix.